Sneeuw IN de trui

Ik heb soms 'last' van een idee
dat dan echt moet uitgeprobeerd worden.
Nu spookten snowglobes door mijn hoofd.
Je weet wel, van de glazen bollen met water en sneeuw in.


Ik maakte als basis een Emmatrui in de nieuwste stoffen van Bambiblauw.
En ik moest en zou er een bol met sneeuw op krijgen.




Ik maakte meerdere testversies voor ik deze op een trui maakte.
En dan nog is deze niet perfect, maar mooi genoeg.



Hoe ik de mijne maakte:

Ik sneed bovenste prent uit flexfolie, maar maakte de binnencirkel kleiner,
 waardoor de rand dikker werd.
Ik sneed de cirkel uit een stevig transparant plastiek
We hebben hier in huis meerdere van die zakjes, van onderbroekjes, kussens, speelgoed van Lilliputtiens… 

De cirkel in plastiek stikte ik vast op het voorpand van de trui.
Zoals je kan zien verstopte ik er een flexfolie auto onder. 
Een patch kan ook. Of een klein plat knuffelbeest.


Daarna maakte ik de steken bovenaan weer wat los.
(Ik vergat een gat te laten, efficiënte mensen voorzien dat ineens)
Ik vulde daarna met sneeuwvlokjes. Die bolletjes zitten in zitzakken, maar deze hoorden bij zelf op te vullen kerstballen. Ik sneed een hoekje weg aan dat kleine zakje en kon zo bijna zonder morsen sneeuw gieten in de globe.


Daarna stikte ik het gat weer dicht, knipte draadjes weg en streek voorzichtig mijn flexfolie er op.
Ik streek enkel op de folie, niet op de sneeuw en transparante plastiek.
Je weet maar nooit.


Daarna werkte ik de trui verder af.
 ⛄⛄⛄



patroon Emmatrui


Reacties

  1. topidee en zalig hoe je vertelt over het terug losmaken om een gat te krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertof! Alleen, hoe zou dat gaan met die bolletjes in de was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat weet ik nog niet. Ik ga de trui met de hand wassen. :-)

      Verwijderen
  3. Dit is inderdaad een keigoed idee! Mona (en Emma?) zal hier bij haar vriendinnen wel heel trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook benieuwd naar de waservaringen :) Hoe dan ook vind ik dit een zalig idee! Ik heb dat ook vaak, last van een plan dat eerst tot uitvoering moet voor ik iets nuttigs kan doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk bedacht! En zo passend ook met de gespikkelde stof ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow za-lig gewoon! Wat een cool idee omgezet in de praktijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien een idee om het wat meer waterproof te krijgen: een dubbel laagje transparant plastiek waar de sneeuw inzit? Is maar luidop denken dat ik doe...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kei-tof!
    Die zou hier ook wel in de smaak vallen bij de dochter, ze is helemaal dol op het magische van de sneeuwbollen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een geniaal idee weer. Heel leuk. Benieuwd of het ook waterproof is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit vind ik zo magnifiek uitgevoerd, waar haal je toch al die ideeën, je bent TOP!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. moh, de max! Gij heldin der kinders!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!