Mama, ik heb genoeg mutsen, maar een t-shirt komt altijd van pas.


Ik was zo boem patat ineens verslingerd aan breien.
Een muts krijg ik af op een avond.
Dus maakte ik een aantal avonden mutsen.
Tot de dochters er genoeg van kregen en me duidelijk maakten dat dat ook helemaal niet nodig is.

Deze zwarte past wel heel leuk bij Mona-stijl.
Ik maakte ze door afwisselend twee rechts en twee averechts te breien op een rondbreinaald. 
Op 20 cm hoogte minderde ik. 
De fluffy pompon maakt het af. Die vond ik in onze doe het zelf.

Mona draagt een longsleeve die ik maakte met een lapje tricot gekregen van juffrouw Sanseveria.
Ik koesterde een paar jaar in de stoffenberg en ben blij dat die nu een project kreeg.


Het t-shirt patroon komt uit een Ottobre.
Ik liet de ruffels en sliertjes weg en voegde een losse rolkraag toe.




De grootste uitdaging is dezer dagen deftige foto's maken binnen.
Buiten regent het en binnen is het donker.
Enter statief en lange sluitertijd.



 Vreemde beelden levert dat op als mijn danskind poseert.





Reacties

  1. Mooi en zo helemaal Mona. Het t-shirtstofje is er idd eentje om te koesteren. En dat met de foto`s en het danskind...heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig hebben wij onze kinders nog om ons af en toe in de juiste richting te sturen ;) Of om ons even af te remmen.
    Schoon stofje, dat zou ik ook gekoesterd hebben.
    Boe voor donkere regendagen en daardoor moeilijke fotomomenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze worden echte tieners, jouw meiden! Leuk shirt en ik vind de muts ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Om in te wonen, muts en t-shirt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geloof het of niet, maar ik breide net een muts. Eentje met foutjes, maar niet zo veel dat hij niet met liefde gedragen zal worden. Ik voel inderdaad een maakverlangen opkomen :) Hopelijk stopt iemand mij tijdig voor ik aan 100 zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pomponnetjes die je kunt kopen, als ik dat nu eens eerder had ontdekt! Hoeveel (zelfgemaakte) pomponnetjes dat hier al uit elkaar gevallen zijn, omdat er één draadje loskwam! Ik ga ook op zoek naar zo'n fluffy exemplaar nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!