DIY porselein

We begonnen onze vakantie met het spelen van Hotel.
Hotel mama, dus.

De klanten mochten hun bestelling doorgeven voor het ontbijt, want ze kozen volpension.
Emma koos voor "kapoencino" met extra melk en een vers croissantje.


Mona koos toast confituur met chocomelk.




Ik had voor elk een aangepast bordje en kopje klaar.

Ik toon jullie even hoe ik dat doe.


Ik zoek op het internet of elders een mooi prentje. 
Ik print het af of teken over van mijn scherm.





Ik gebruik bakpapier of kalkpapier om de tekening op over te nemen.
Letters moet je in spiegelbeeld printen.



Ik leg het bakpapier met de tekening naar onder op mijn vaatwerk.



Dan kriebel ik met het potlood over de tekening.


Nu kan ik de tekening zien.


Met het beste van mijn fijne motoriek, teken ik over de lijnen.
Maar eerst zorg ik dat het porselein vetvrij is en de stift getest op een blad.


Het porselein gaat dan in de oven zoals aangegeven op de stift. 
Daarna veeg ik de potloodlijntjes weg die je eventueel nog kan zien.

Klaar!



Reacties

  1. Dat moet ik zeker eens proberen (maar voor die laatste stap toch maar de MDH in het werk steken, iets over een vaste hand en zo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor de uitleg. Ik wil dat al langer eens proberen, maar heb absoluut geen tekentalent. Op deze manier lukt het misschien wel. Ik heb het meteen gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En waar haal je die stiften?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi, lief voor kinderen en toch super stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fraai! En op deze manier is er hoop voor degenen die niet goed kunnen tekenen (zoals ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met de porseleinsift die ik bij ava kocht moet het porselein zelfs niet in de oven! Nog makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan!! De panda is echt schattig :-) Bedankt voor de foto uitleg, ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk. Misschien wel iets om op de planning te zetten om samen met de kids te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, heel tof, dat probeer ik zeker ook eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I love it! Fantastische, unieke, hotelsetjes :-) Jouw gasten zullen wel in de wolken zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ontzettend bedankt! ;-) Ik raap weer de moed bijeen om eraan te beginnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en zo attent dat Hotel Mama ! Wij maakten op deze manier bedankcadeautjes voor de meesters en juffen van onze kinderen. Heel tof om te doen met snel uniek resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke vakantie-tip! Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kei toffe ontbijt setjes zijn dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superschattig. Waar vond je het kopje en schoteltje?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben fan van die panda jong! Cutie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me leuk! Gaan deze nog af of blijft het er echt op staan, eens ingebakken?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh dit wil ik ook eens proberen,lijkt me zo leuk om te doen.In het weekend eens op zoek naar zo'n stift en witte kopjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. superleuk met die prentjes! Getuigt weer van goeie smaak ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Staat dat niet in het leuke vakantieboek :-)?
    super,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Projectje voor thuis!
    Waar haalde je die mooie kopjes en borden?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!