Mona's GROOTWORDENDAG

Mona's beurt voor een grootwordendag.
Haar peter pikte haar op aan school voor een spannende namiddag.
(Ze kon er niet van slapen en vertelde aan iedereen wat haar te wachten stond)
Na het frietjes eten en zwemmen, kreeg Mona haar allereerste echte paardrijles.
Wie Mona kent, weet dat ze daarmee een hééél grote stap heeft gezet.
Mona en dieren (behalve lieveheersbeestjes) gaan niet goed samen.
Ze loopt liever kilometers om dan aan dat huis met de hond te lopen.
Katten, daar gaat ze van lopen.
En paarden?
Daar is ze naar eigen zeggen dol op!
Tot ze op een meter afstand komt en helemaal wit wegtrekt.
Boeken lezen over paardrijden is veel veiliger.

En daar gaat het nu net om bij GROOTWORDENDAG.
Grenzen verleggen.

En hoe!

Ik glom van trots bij het zien van het filmpje achteraf.
Met kaarsrechte rug, zonder vrees, zat daar mijn kleine meid op een echte pony.
Geen schrik meer! En het leek alsof ze het al jaren deed.








Reacties

  1. Oh, zo tof! Paardrijden is zaaaaalig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van haar! Een echte amazone.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, proficiat Mona!! Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat stoer ! Ze is echt al groot hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoer hoor, en zeker als je hiermee je angsten een klein beetje kan overwinnen.

    Leuk idee trouwens "grootwordendag" dat kennen wij in Nederland niet. A.s. zondag doet onze jongste zijn communnie, dus die wordt ook al een beetje "groot".

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai, flink van Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe sterk ! ik zit hier ook apetrots !
    moemoe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Paardrijden is o zo leuk en ontspannend! Mijn kinderen hebben de 'kinderen-krijgen-hun-zin-dag' uitgevonden. Ook leuk hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooooh zeg! keigoed eh van haar! ze was er gisteren zo vol van dat ze me bijna vergat binnen te laten :)

      Verwijderen
  9. Op de fotootjes lijkt het wel of ze heeft het al eens gedaan. Flink van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat stoer! Super peter heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zeer goed Mona! Mama, pas maar op, misschien heeft ze nu de paardenmicrobe te pakken. Ik spreek uit ervaring want ik heb hier ook 2 spruiten lopen die helemaal paardengek zijn en het de hele tijd over pony's en paarden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees een beetje voor de zaak. Ze heeft paardenposters opgehangen en zwijgt er niet over. Ik drukte deze foto's af en ze duwt ze steeds onder onze neus. We moeten nog eens kijken :-)

      Verwijderen
  12. Zo hehe ik ben weer bij gelezen, prachtige dingen heb je weer gemaakt !! En och dat ponyrijden wat lief!!
    (ik heb hier ook een echt paardenmeisje in huis)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat goed van haar! Ik vind dat idee van grootwordendag wel leuk! Kende dat niet ... Ga ik onthouden voor als mijn twee metekindjes wat groter zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto's van een leuk meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zit er inderdaad op alsof dat paard naast haar bed stond toen ze werd geboren!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed van haar!!!
    Het is een hele overwinning. Ik kan er over mee pratn want mijn tweeling dames houden ook niet van dieren. Renden gillend weg bij alle dieren die hun richting op kwamen (ja ook konijnen, hamsters, hertjes en kuikentjes).
    Na een les op school van de Sophia Vereniging over het benaderen van honden ging het beter en inmiddels zijn ze er overheen gegroeid.
    Applaus voor Mona!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag je berichtje op mijn blog, ik heb de tutorials geplaatst onder het kopje tutorials op mijn blog....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!