Gust naar huis



Het kleine ventje mag naar huis. En het weer is toch niet wat het zou moeten zijn!
Om Gustjes eerste kennismaking met de buitenwereld in stijl te laten verlopen, knutselde supertante een wikkeldoek voor de maxi cosi.


Hoe ik op het idee kwam? Wel, ik zag er eentje op deze blog.
Heel mooi vind ik die versie, maar niet geschikt voor een "nu nog niet zo stoer" jongetje.
Bij deze dame zag ik een jongensversie. Maar deze is met fleece omdat het voor een winterkindje is.

Ik mailde wat rond en mocht het patroon uit de knippie baby gebruiken. (HOERA)
Ik zocht in mijn stoffenvoorraad enkel leuke lappen. Ik koos voor een gestreept katoen en Nickyvelours als binnenkant. Dat laatste voelt heel zacht aan, bijna zo zacht als Gust en zal toch voor wat warmte zorgen.
(Indien nodig maak ik er nog eentje in fleece :-) )
Het patroontje valt heel goed mee, maar de moeilijkheid ligt hem in de laatste stap. Je moet al de lagen stof aan elkaar zetten met de biais. En aangezien Nickyvelours stretcht, is er een stukje in het voetengedeelte niet volledig vastgemaakt. Er zit aan de binnenkant dus een klein stukje los.
Niet volledig perfect dus, maar bijna :-)
En oh, ja, het is nog niet gestreken, vandaar de plooien.
Straks ga ik mijn kleine vriendje er eens inleggen. En zien of hij past.

Reacties

  1. wat is gustje een bofferd met zo'n supertante!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is mooi geworden hoor! Ik neig ook altijd naar perfectionisme en ben dan niet helemaal tevreden als er b.v. een naadje los is. Maar eigenlijk is deze wikkeldoek gewoon een heel leuk, persoonlijk en mooi ding geworden! Gust vindt het vast heerlijk.

    Ik wil zoiets ook een keer proberen te naaien, ziet er best ingewikkeld uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Docka, ik heb de stukken op patroonpapier gezet en dan een dagje lopen nadenken :-) Toen ik het doorhad, was het niet zo moeilijk. De werkbeschrijving in de knippie vind ik maar niets. Gezond verstand werkt beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, Griet, wat knap! Als ik zelf nog een baby zou hebben/krijgen, maakte ik er meteen een! Heel mooi, én praktisch lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat is hij mooi zeg (Gustje en het wikkeldeken)
    Mijn mama maakte hetzelfde model voor Lou, megahandig. Ik gebruikte dat ook in de draagmand dan kon hij zich niet zo makkelijk bloot trappelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vlijtig Liesje12 mei, 2010

    Wat een handig kledingstuk. Ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtig cadeau!
    Heb jij dat met een overlock gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je neefje hoor. Wat heb je een mooie doek voor hem gemaakt. Daar zal hij heerlijk warm in liggen.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Polkadotjes,
    Ik heb geen overlock! Ik werkte de rand eerst af met een gewone rechte steek en ging er dan eens over met een siersteek. Ik koos nummer 11 op mijn Brother. Die gaat zoals een kam rechtdoor en telkens een stapje opzij. Nu zit het echt stevig vast.

    @Ester, ik ben benieuwd om hem er te zien in liggen :-) Bedankt voor de felicitaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gust zal superblij zijn, en zijn mama ook, want dat is inderdaad een erg handig dekentje! Ik heb het heel lang en veel gebruikt!
    En ik had je eigenlijk kunnen waarschuwen voor die biais, dat is inderdaad een gefrul. Ik heb er ook op gevloekt, want een gewone biais is eigenlijk te smal voor zoveel lagen bij elkaar te houden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb getwijfeld of ik met boordstof zou werken, maar die is elastisch en dat maakt het nog moeilijker om netjes te werken, hé!
    Jij had wel een superdik exemplaar! Deze is wat dunner voor een lentekindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is ie stoer geworden! Leuke stofjes voor een jongen.
    Herkenbaar patroon , ik heb er ook al 2 gemaakt waarvan 1 voor mijn neefje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt heel mooi!
    Hier ga ik zeker nog eens terugkijken mochten er in de omgeving kindjes geboren gaan worden!

    groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Petje af! Het ziet er super uit!!!!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, prachtig!!! En ziet er bovendien nog eens erg handig uit ook.
    Ik dacht ook dat je die biais met een overlock had gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, ziet er heel handig uit! Spijtig dat ikzelf nog niet zo handig ben met patronen en stikmachine, want anders maakte ik direct zelf eentje voor mijn Prutske dat eraan komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar Lotsie, je kan het eens proberen, hé. Het is niet zo moeilijk als je met dunne lagen werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig!
    Is hiervoor nog ergens een patroon/handleiding te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!